środa, 30 listopada 2022

Proszę na Słowo [#45] 30.11.2022

Czytania z dnia wraz z komentarzami >>> 

30 listopada 2022 - Święto św. Andrzeja, apostoła, rok A, I

Serdecznie zapraszam!!!

El Greco, św. Andrzej Apostoł, foto z Wikipedii w domenie publicznej


"Ja zaś mówiłem: Próżno się trudziłem, na darmo i na nic zużyłem me siły. Lecz moje prawo jest u Pana i moja nagroda u Boga mego" (Iz 49,4)

Ten fragment można chyba odczytać tak: zanim się człowiek nawrócił, zużywał siły na rzeczy bezwartościowe, dopiero w Bogu znalazł prawdziwy sens. Lubię też czytać ten fragment tak, co wydaje mi się bardziej adekwatne w tym kontekście: człowiek nie do końca widzi pozytywne skutki działań podejmowanych w imię Boże, ale wie, że to ma sens, bo jego działania są zgodne z wolą Bożą. Na ziemi może go nie spotkać żadna nagroda, a nawet przeciwnie, lecz wszystko ma sens w Bogu, który wszystko widzi.
 
Czy jeśli działam w Bożej woli i wkładam całe serce w swoją pracę, staram się nie przywiązywać za wszelką cenę do efektów swojej pracy apostolskiej i od niej nie uzależniać miary swojego sukcesu, ale czy staram się całą ufność pokładać w Panu?

 

"Niebiosa głoszą chwałę Boga, dzieło rąk Jego nieboskłon obwieszcza" (Ps 19,2)

Przesłanie tego wersetu wydaje się klarowne: nawet przyroda głosi chwałę Bożą. Ten, kto ma dobrą wolę, nawet w najmniejszej kruszynie śniegu dostrzeże przejawy Bożej mocy i czułości.
 
Czy mam na oścież otwarte oczy serca?



"Oni natychmiast zostawili sieci i poszli za Nim" (Mt 4,20)

A gdyby tak Apostołowie poszli za Panem Jezusem jedynie dlatego, że liczyli na sprawowanie władzy nad ludźmi. Dotąd łowili ryby, czy zatem mogli liczyć, że teraz będą sprawować władzę nad ludźmi? To, że zostawili sieci, dowodzi, że tak nie myśleli. Wiedzieli, że odtąd będą ludzi łowić, ale symbolicznie zostawili narzędzie okazywania mocy, jaką były sieci. Domyślali się, że łowienie ludzi będzie polegać na czymś zupełnie innym. Od teraz to oni stali się narzędziami w ręku Boga, oczywiście w pełni wolnymi. To nimi zechciał się posłużyć Bóg, udzielając im łaski, aby łowić ludzi.
 
W jaki sposób ja jestem narzędziem w ręku Boga i czy nie sprawiam Bogu problemów w posługiwaniu się mną?
 



 
Proszę na Słowo [#44] 28.10.2022 >>>

Propozycja kolejnego tekstu z Biblijnego Rabanu: Tydzień biblijny 2022 >>>


Do następnego poczytania!
 

PS Zgodnie z tradycją zapoczątkowaną we wpisie nr 200 >>> pod tym i każdym następnym wpisem znajdziecie zachętę do modlitwy dowolną modlitwą, jeśli możesz to najlepiej Eucharystią, Różańcem św. lub Koronką albo przynajmniej krótkim "Zdrowaś Maryjo"; ale proszę Cię: choć trochę się pomódl! Pomódlmy się w intencjach Pana Jezusa i Maryi, bo oni wiedzą, co w danym momencie jest najlepsze. 
Zapraszam też serdecznie na profile społecznościowe, np. Biblia i Historia. 8 grudnia 2018 r. wystartował InBiRR – Internetowo-Biblijne Róże Różańcowe. Zachęcam Was do wspólnej modlitwy.

Wpis to przede wszystkim Słowo, modlitwa to modlitwa. Pozostał jeszcze czyn. Oczywiście wierzę i mam nadzieję, że każdy wpis jest zachętą do zmiany na lepsze czegoś w czynach, ale poczułem przynaglenie, żeby pod każdym wpisem podrzucać Wam jakąś inicjatywę związaną z szeroko pojętym Słowem Bożym, np. jego głoszenie, co jest bardzo bliskie idei biblijnego rabanowania. Gorąco zachęcam: pomóżmy!

Link do akcji, którą można wesprzeć >>>.

Jeśli przeczytałeś powyższy tekst przynajmniej się pomódl; jeśli możesz, pomóż też materialnie.

Bardzo Cię o to proszę.

Za wszystko serdeczne Bóg zapłać.  

Nie jestem biblistą i nie traktujcie proszę moich refleksji jako oficjalnej wykładni Kościoła, niemniej pragnę całym sercem i tak staram się czynić, aby moje przemyślenia wpisywały się w nauczanie Kościoła rzymskokatolickiego. Głęboko wierzę, że w rozważaniach pomaga i inspiruje Duch Święty.

Podzielcie się w komentarzach własnymi przemyśleniami, udostępnijcie też innym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz